Feb. 11, 2011

    2011-02-11 / 05:44:20 Publicerat i Allmänt  


jag va på sömnskolan igen igår...
vi fick en ny uppgift...en som innebär att jag bara får va i sängen 0.40-05.30 en hel vecka nu...

varför?

i korta drag är det för att ofta när man har sömnproblem ligger man i sängen massa timmar utan att sova utan man snurrar och blir irriterad i mitt fall 44% av tiden...
men nu när man har valt ut ett "fönster" för när man egentligen sover så ...lär man typ kroppen att i sängen sover man (och ev annat roligt) men inte snurra, va orolig eller ofrivilligt vaken...
man ska tydligen sova 80-90% av tiden man är i sängen...när jag nu kommer göra det av dessa 4.8 timmar så plussar man på mer och mer tid och tillslut så ska man förhoppningsvis sova "som man ska"...


men kolla! jag är redan helt svart runt ögonen och värre kommer det bli! :P

men men..det som inte dödar härdar! ♥






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0