länge sen...

    2008-12-27 / 23:11:37 Publicerat i Allmänt  

jag blev utmanad för ett tag sen av kära åsa...
men nu är det så att min ork och energi har varit nära botten den senaste tiden och det har blivit lite väl mycket jobb...
men bättre sent än aldrig...?
kommer inte kopiera och klistra och ha mej för jag kommer inte skicka vidare...
men den gick ut på att berätta åtta sanningar/vanor/fakta om sej själv
det känns som jag avslöjat massa dumt här redan så det kanske inte blir åtta...
vi får se hur många det blir :D



jag har världens sämsta minne, vet att jag tagit upp det innan, men det är verkligen illa när man glömmer ta på sej byxor innan man går ut eller när man springer runt med en polares solglasögon hela dan och verkligen blir förvånad över hur snyggt som sitter och det sen visar sej att det är ens egna som man haft i flera år eller bara som en sån liten grej att jag först lovat en polare hemifrån att han skulle få sova här på måndag, för han ska umgås med sin son...sen får jag reda på att jag tydligen redan lovat bort mej sen läänge att jag skulle ut och julshoppa med en (som jag fick ljuga för och säga att jag skulle jobba, så hoppas till gudarna att han inte läser min blogg...haha!)



jag har verkligen ångest för att fylla år...vet inte varför men det gör verkligen ont...i förrgår va det exakt 5 mån till jag blir 25 år! det är mindre än ett halvår...shiit!! förra året va det iofs rätt lugnt, men året innan dess...jisses...när jag blev 23 år, då mådde jag riktigt dåligt, va snudden på att jag fick sjuka mej från jobbet pga depression...antagligen är det för att jag inser hur gammal jag är, hur lite jag hunnit med i livet...känns som man bara står och trampar på samma jävla ställe, i samma jävla skor...well well



jag har ett konstigt samvete...vet inte varför men jag kan må dåligt för så konstiga saker...som sist jag va i linköping och dom ringde från jobbet och fråga om jag kunde jobba kväll, det va ju fysiskt omöjligt men ändå så mådde jag inge bra under en bra stund...why?! inget jag kunde göra åt saken ändå?
eller som när jag gick ut från porten här hemma, ser en kille i mössa komma på gatan men jag bor vid en stor gata där det kommer mycket folk hela tiden så tänkte inte mer på det...förrän jag märker att killen springer mot porten och lyckas fånga den innan den slår igen...det va min granne! då fick jag direkt ont i själen...för då hade jag stirrat på killen medans jag öppna porten sen bara "haha! här smäller jag porten rätt i huvet på dej!" såna tankar får jag alltid när jag gör något "dumt"...ibland så får jag dubbelkolla grejer med syrran för att se om det är normalt eller om jag känsloöverdriver (vilket jag oftast gör)  för vi har kommit överens om att jag har fått allt samvete och hon väldigt väldigt lite... =)


häromdagen hade jag en hemsk hemsk upplevelse! sån känsla man känner i hela kroppen när man drömt en mardröm och fortfarande inte vet om det hänt eller inte...
jag va på jobbet, åkte hiss med en tant som skulle ut och röka...kollar lite snabbt i spegeln (så som när man kollar på klockan, men när någon frågar i samma stund vad klockan är så kan man inte svara)
iallafall...jag kollar i spegeln...jag ser min mamma!! istället för mitt ansikte ser jag min mammas!
jag fick panik! hjärtat började bulta och jag börja nästan hyperventilera! 
när jag berättade det för syrran så höll hon på att skratta ihjäl sej...men jag fick verkligen panik! 
ingen rolig känsla!
jag är icke lik min mor!
jag tror såhär i efterhand att det är mitt undermedvetna som ger tillbaks för att hon va så elak när jag föddes...
barnmorskan håller upp mej så mamma får se mej för första gången, sitt första barn, och det första hon säger är: hon ser ut som pappa!!
barnmorskan: så kan du väl inte säga?!
mamma: men hon gör ju det!!

tack...tack så jättemycket!


min familj har önskat sej mest hemmagjorda grejer i jul, eller rättare sagt den fjärde januari...
min moster ville bla ha en tavla hon hittat på nätet...
visst sa jag, kommer inte va några problem..
men tjeena! ibland gör man bara saker utan att tänka sej för...

jag mäter...

jag broderar...



jag broderar lite till...



jag inser att jag mätt fel...skit! skit! skit!





jag har en tendens att alltid göra bort mej på jobbet...som en tant, vi har vår egen lilla grej, hon kallar mej ungjävel och jag kallar henne kärring...skitkul! tills hon hade anhöriga på besök som jag inte träffat innan och hon pekar på mej och säger: där är hon som kallar mej kärring!!   typiskt mej att hamna i såna situationer...


jag nämnde det förra året...jag nämner det igen...

man har inte stjärna och stake i samma fönster!!!!




nu kom jag på att jag ska upp fem imorgon...

så godnatt! =)






Kommentarer
Postat av: Åsa

GARV...Måste bara påpeka att jag fyller 40!!!!!!!!!! till sommaren!! Åldersnoja??? Va e d?? :0 men jag känner mig som max 30 o ser inte en dag äldre ut än 25 ;) I WISH!!

Kramen..

2008-12-27 @ 23:18:04
URL: http://snicksnackisen.blogspot.com
Postat av: Josefin

Hahaha, det var nog det roligaste inlägget jag läst på läänge =)

2008-12-28 @ 10:05:05
URL: http://yozefin.blogg.se/
Postat av: Caroline

Ja min syrra har varit först här ja ser jag... och skrivit lite goda grjer om sig själv ja... host host hehehe

2008-12-29 @ 21:39:56
Postat av: Caroline

fan glömde... du har nästan precis samma grejer som jag... fast min mamma har jag aldrig sett dock i min spegelbild... det är ETT TECKEN KÄRA PRINSESSAN SOFIE ATT DU MÅSTE SOOOOOOOVA!!!!



Men detta fattar inte jag: "(så som när man kollar på klockan, men när någon frågar i samma stund vad klockan är så kan man inte svara)"



hahaha

2008-12-29 @ 21:41:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0