vill oxå...

    2008-10-30 / 15:48:22 Publicerat i Allmänt  

jag vill oxå ha en fin dialekt...

jag jobbar nu ikväll med en vikarie som pratar ren göteborgska (det heter så va?)
tycker den dialekten är såå fin...

jag har alltid tyckt att folk från bromölla pratar så sjukt fult...funderar på att byta helt...haha!


längtar tills klockan blir kvart i åtta så jag kan cykla hem...
ska samla ihop massa grejer som behöver slängas...
M erbjöd sej att ta med det till jobbet imorgon och slänga...har tex haft två mattor hemma nu i nåt år...hur mycket jag än skällt på dom har dom inte tagit sej till tippen... =/

efter det tänkte jag ta mej till gymmet...va tröttare än vanligt imorse så pallade inte då...jag t.o.m snoozade...det gör jag aaaldrig...då är det illa :P


Kommentarer
Postat av: Anders

Boråsdialekt då ? låter la nästan lika gött eller?



Ha en fin helg Sofie.

Ut och busa , fyll på godisförrådet.



Anders

2008-10-31 @ 13:50:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0