olyckan!

    2010-06-10 / 21:19:26 Publicerat i Allmänt  


är nog fortfarande lite chockad över det som hände...
jag vet att det inte va mitt fel men man kan ju inte låta bli att tänka en massa dumt!
"varför körde jag just det hållet, gör jag ju aldrig annars..." osv osv...


jag skulle cykla från jobbet till lokalen där vi har kursen jag gått på ett tag nu, jag cyklar på en smal, slingrig, dum cykelväg (dammfrigången) där sikten är lika med noll pga alla buskar och skit som växer där...

helt plötsligt ser jag en tant som cyklar på fel sida och innan jag hinner reagera har vi krockat...
jag känner hur det smärtar i benet men innan jag hinner tänka mer så ser jag på hennes fot som hänger och dinglar!

jag ringer 112 och försöker förklara var vi är...som tur är stannar en ung kille oxå och hjälper mej ta hand om tanten...jag märker hur hela jag skakar och är helt chockad...

tanten däremot verkar hur lugn som helst...det är inte förrän när en halvtimme gått och ambulansen inte kommit än som hon börjar få panik...det regnar och blåser och hon fryser...

efter ca 40 min så kommer polisen som lyckas få tag i ambulansen så dom hittar rätt...
jag får förklara allt och den ena polisen säger att det va inte mitt fel och att jag inte ska ta på mej detta, men det är väl klart man mår skit ändå?

det värsta är nog att tanten va så lugn och så go...hon sa hela tiden att det inte va mitt fel utan att det kunde hänt vem som helst och vi körde ju så försiktigt...hon t.o.m skrek från ambulansen till mej att polisen skulle ge mej hennes nummer så jag kunde ringa sen...
hade nog känts mindre om hon varit elak och skrikit eller nåt för då kunde man tänkt "jävla kärring, det va ju ditt fel"!  
nu bara lider jag med den stackarn.... :,(


jag har lite skrapsår, blåmärken och en bula på mitt ben...
den gör ont...




men mitt är ingenting jämfört med hur ont den stackars tanten måste ha...










Kommentarer
Postat av: LOL

Stackare...inte kul när sånt händer....Hoppas du mår bättre snart, även damen såklart...

2010-06-10 @ 22:33:59
Postat av: Caroline

Jisas krajst!! Hennes ben såg inte ut att kännas bra... men hon hade rätt! Det VAR INTE ditt fel!! Kunde hänt vem som!! Jävla cykelvägar vi har här i Malmöet!! Hur mår ditt ben då??

2010-06-10 @ 23:13:57
URL: http://carolinesodergren.blogspot.com
Postat av: Apan

Aj aj aj aj aj aj!!!!!!

Ser såååå ont ut :( lider med er båda!



pussar på benet

2010-06-10 @ 23:57:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0