äntligen helg

    2009-10-02 / 20:59:54 Publicerat i Allmänt  

vafan!
hur länge kan man må såhär kasst?
huvudvärk och illamående som vägrar försvinna...
men men...
bara att gilla läget?


häromdagen såg jag en liten tiny bubbla i taket...
imorse va tiny bubblan en megabubbla!
så nu ser det ut såhär i mitt badrum...
yaay!!



en sak som däremot är bra är att lilla pappa är på besök...
och bihanget towa såklart! =)
när jag kom hem från jobbet idag så va maten färdig...
köttfärsrulle med ostsås...
mumma!! :D



så undrar folk varför jag är som jag är?!



tanterna jag jobbar med kallar allt och alla för kuss!
så jag sa idag på jobbet att jag ska banne mej göra ett halsband där det står kuss och ha på mej på måndag...
"näää?! så kan du inte göra!"
joho! kan jag visst! >: )




jag vet förresten inte vad det är som hänt men nånting är inte som det brukar på jobbet...
jag är en sann pessimist så jag ser såklart allt som negativt...
jag har tex blivit utvald att gå igenom alla vårdtagare med läkare och ssk på måndag, se över mediciner mm...
idag fick jag sitta med chefen, chefens chef, ssk och sjukgymnaster mfl och gå igenom alla vårdtagare och hur dom är mm...
igår frågade chefen om jag vill gå nån kurs och sen utbilda dom på min avdelning, visst tänkte jag men sen visade det sej att det va en mycket större grej det gällde, som jag inte kan säga här men ändå....
why?!
jag är inte van vid sånt här, jag har alltid bara varit en simpel vikarie utan några speciella "ansvar" eller förpliktelser förutom att sköta dom gamla, that's it!
tom säger att det är ett bevis på att dom vill ha mej kvar på stället, men jag är helt säker på att det är att dom letar efter en orsak (om jag tabbar mej eller gör nåt fel....) att kunna säga bye bye nästa år när krisen gör sej påmind igen och folk behöver gå...
jeje...
strunt samma!
behövde bara få det ur mej...
tack! =)


nu ska jag fortsätta kolla på idol...
see yaa!!




Kommentarer
Postat av: Caroline

Du är så dum!!! Hur kan du tro nåt sånt?! Dom vill ha dig kvar inte låta dig gå dummer!! =) Vad hade du sagt till mig?? Tror du dom hade gett dig sånt här ansvar om dom hade velat kicka dig?? SÅ GLAD för din skull!!!! Och det kommer du klara galant!!I believe in you!!!



PUSS!

2009-10-03 @ 02:04:33
URL: http://pixelmiss.wordpress.com
Postat av: Jennie [ Foto & Min Sjukdom ]

lite segt att man inte kan köpa nya möbler o sånt varje år haha. tackar!

2009-10-07 @ 06:03:06
URL: http://ladyjenny.blogg.se/
Postat av: Moster Malin

Men hallååå, snap out of it! ;)

INGEN arbetsgivare skickar någon på utbildning om de inte tycker den personen är värd att satsas på. Självklart är det ett tecken på att de vill behålla dig! De kan t o m ha det som argument i förhandlingar med facket och så om att frångå turordning etc, att du kan "saker" som inte den eller den kan. Så det så. :))

2009-10-13 @ 18:16:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0