mina fd fobier

    2008-04-17 / 23:08:55 Publicerat i Allmänt  

läste en blogg nu ikväll där en tjej skrev om sina fobier...tänkte det ska jag med göra...eller det är mer om fobier jag haft, har tvingat mej själv att bli av med dom....

kroppshår - kan inte förklara varför men kroppshår var en stor fobi för mej förr, speciellt hår på benen, en mans benhår...eeuw...min låtsaspappa brukade alltid retas genom att stryka sej över benen så det "knastrar" så ni vet...jag började rysa i hela kroppen så som det gör när man drar naglarna på svarta tavlan..äääckligt!! men när jag började jobba inom vården och man hade massa gubbar och skrynkliga tanter som skulle ha kräm på benen mm så kunde man inte säga: no way! så det var bara att bita ihop...så nu är det lugnt! =)

rakapparater - ännu en "dum" fobi...men jag var livrädd för rakapparater för bara några år sen...min familj hade riktigt roligt på min bekostnad...men jag fick gåshud så fort en sån dum apparat sattes igång...ilade längs ryggraden....del var nog dels ljudet och dels att jag kunde se framför mej hur skärbladen tar tag i huden och bara slajsar upp och det skvätter massa blod...min pappa köpte en dyr ladyshave till mej en jul, den är fortfarande inte använd kan jag säga! :D men ännu en gång tack vare jobbet så är den fobin nästan borta, jag kan raka gubbar men vill nog helst inte raka mina ben med en sån djävulsapparat... :/

fisar - kanske inte så mycket en fobi som...ehh...jo, vi kallar den en fobi...för jag hade väääldigt svårt för det oxå...vet inte varför men så fort någon släppte sej så blev jag rasande...så äckligt elakt räligt förnedrande...man utsätter inte andra för sånt...jag vill väl inte lukta på din ruttna kroppslukt?  men nu jobbar jag med gamla som sprakar så fort dom rör sej, så det är lugnt....bara folk inte gör det med flit...för det är nasty! >:(

hår - jag har alltid haft svårt för att ta någon i huvudet, i håret...jag har aldrig gillat att göra vid håret på min syrra, polare mm...det är äckligt! hårbotten är äckligt! isch...det är nog den fobin jag har mest problem med nu...visst jag kan rulla håret på krylltanterna på jobbet, men vill helst ha handskar...men varje gång mamma ska hjälpa mej att färga håret så säger hon att jag ska ta hennes...men jag kommer alltid med nån ursäkt för att slippa...inte det att hon är äcklig i håret på nåt sätt...men jag kan bara inte...samma sak när lillsyrran vill ha hjälp med plattången...så frisör kommer det aldrig bli av mej! =)


image150

Kommentarer
Postat av: Kapten gråskägg

HAHAHA tackar! : )

2008-04-17 @ 23:26:01
URL: http://enannandelavgottsunda.blogg.se
Postat av: Kapten gråskägg

HAHAHA tackar! : )

2008-04-17 @ 23:26:18
URL: http://enannandelavgottsunda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0